måndag 25 maj 2009

Gräsklippning och Pippi

I lördags möblerade vi om här, och Kevin klippte gräset för första gången (han gjorde det för att han tjänade 20kr) missade väl lite här och där, men för att vara första gången tyckte jag han va duktig :-)
Precis när jag skulle lägga Elias så ringde Palle och ville komma förbi,hon hada varit ute i skogen och lagt ett spår åt bazze och va ju tvungen att vänta 1timme innan de kunde gå det. Så det va ju perfekt att hon kom hit och tjatade lite. Efter att hon åkt såm kollade vi lite på TV sen fick jag med Jonas och Kevin på att spela poker,även det va första gången för Kevin, vi fick oss några goa skratt men tycker nog han va förvånansvärt bra. Och så va det mysigt att sitta med det istället för att sitta framför TVn. Det blev en rätt sen kväll för oss alla tre och när Kevin skulle lägga sig kikade vi in i Elias rum och såg detta.......
Sover ju precis som Pippi :-)
Själv hade jag jättesvårt att kunna somna och när jag väl somnade så vaknade jag för jag drömde en mardröm..... kände mig mer död än levande när Ludvig vaknade morgonpigg som han brukar, men jag hade en snäll sambo som tog lillen efter att jag ammat honom,så då fick jag sova lite till.
Igår bakade jag och Kevin äppelpaj som vi sen tog med till Kicki och Dennis (till och med Elias säger Dennis nu ;-) ) fikade där och farmor gosade med sitt barnbarn. Sen va det dags att åka och lämna Kevin i Sm.stenar och sen hem och äta och sen flöt kvällsrutinerna på som vanligt.



Söta bröder :-)

Nu hör jag att Elias vaknar så nu blir det nog frukost och så hoppas vi på uppehåll idag så vi kan komma ut till lekparken.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Fina bilder. Alltid kul när ni lägger ut lite kort.
Äppelkakan var jättegod. Kul att ni kom förbi och hälsade på. Det var så länge sedan vi träffade er.

Nina sa...

Ville har klippt vårt gräs här hemma två gånger nu - utan att det kostar oss någonting! Man får passa på så länge de tycker att det är så kul! ;-)

Kram!