måndag 28 september 2009

Bm besök

Japp idag va ju vi (jag och Ludvig) hos barnmorskan på kontroll.
Hjärtljuden låg på 147 så det va ju bra, han fick in en riktigt kraftig spark där med som kändes jätteväl och hördes med för den delen :-)
Tror min BM skäms lite för att hon inte riktigt förstog från början hur jag har det ang tankar för förlossningen. men huvudsaken är ju att hon gör det nu och hon tog sig verkligen tid idag och ringde en av de som jobbar på aurora så nästa vecka kommer de ringa upp mig för att boka en tid. Hoppas jag kan få en tid som passar Jonas så vi kan åka dit tillsammans,känner att jag behöver honom och han vill ju såklart vara där för mig med.

Men jag försöker att tänka possetivt för nu vet jag ju att jag kommer få hjälp på något sätt. En tjej jag pratade med på FL frågade om jag ville bli snittad eller igångsatt eller hur jag tänker, men ärligt så har jag nog inte tänkt så långt utan det är bara en stor skräck. Men jag tror att det blir lättare för mig att komma på hur jag vill ha det när jag har fått prata med dem. För såklart får man ju inte glömma att ett snitt är en operation.

Nu kommer snart min älskade sambo hem och sen ska svärfar komma hit och hjälpa till att bära in kylen och frysen och så kommer vår el kille hit och hjälper oss så vi kan koppla in det sen med.

Nina: Tack för de orden, även om de inte va några märvärdiga ord så värmde de jättemycket. Och jag vet att jag egentligen är en stark och possetiv tjej det är nog därför det här känns så konstigt för mig med.

Inga kommentarer: