tisdag 4 augusti 2009

matproblem

Igår städade jag skafferiet och tvättade och strök lite. Sen kom Ella och Angelica hit och hälsade på, det va jättekul för det va ett tag sedan vi träffades pga semester.
Men på fredags åker de iväg i två veckor så vi ska försöka ses en gång till innan det.

Jag har en liten matvägrare här, Elias. Han äter väldigt lite om något alls. Vist att alla barn har sina perioder men jag tycker det blir värre och värre. Till frukost åt han kanske 1/4 av en liten youghurt och nåt bett på en macka, lunch blev det ½pannbiff men rörde inte potatisen... Sen när Angelica va här fikade han lite och sen på kvällen när vi åt tacos åt han nån grönsaksbit men maten såg knappt rörd ut....

Nu har jag bestämmt att det blir inget fika mm om man inte äter mat, men tror inte han kommer äta mer för det, nån som har något tips?
Ska vänta några dagar till annars ringer jag nog BVC.

1 kommentar:

Miia sa...

som du säger så brukar barn ha en period där dom vägrar äta....men så länge han får i sej liiite iaf o dricker så e de ju ingen fara. Men tror du gör rätt i att inte ge nån fika om han inte äter. Bättre att sätta fram maten han inte har rört o låta han pilla i de lite igen o igen o tillslut kanske han äter de ändå. Barn svälter ju inte som tur e, men förstår att de känns jobbigt o att du blir orolig när han inte äter! Han kanske e på väg att bli sjuk igen? Hoppas de fixar sej. kram