måndag 31 augusti 2009

Sömnlös natt (nästan)

Ludvig har ju gått och blivit sjuk,förkyld och feber, till följd av det har varken han eller jag och Jonas sovit så bra de sista två nätterna. Men inatt va det verkligen värst, ett tag vaknade han bara en halvtimme efter att han somnat om, tyckte ju självklart synd om honom när man satt där med honom och han va så ledsen men som sagt när han väl lyckades somna så dröjde det 30 min så vaknade han igen, fast nån gång gick det faktiskt hela 2timmar.
Han verkar lite piggare nu och ingen feber för tillfället, men vill ju knappt sitta själv och leka så det blir mycket bärandes, men svärmor kommer nog ner nån gång under dagen och avlastar mig lite och det är jag verkligen tacksam för.
Så typiskt att han blev dålig nu för vi hade kalas för Elias igår och pappa ,monica, brorsan och syrran och hennes barn va här. Men Ludvig kunde ju inte ens titta på någon av dem utan att börja sura, han som annars är så himla glad och rolig.
Hoppas han är bättre nästa gång vi träffar dem så de får se hans roliga sida med.

Elias fick massa dinosaurier i olika fäger former och modeller och målarbok och lite annat.
Han fick även en liten studsmatta av oss som han hoppar som en tok på:-)
Han fyller ju år på onsdag men Jonas är ju inte hemma då (åkte idag och kommer hem på fredag) så därför fick han vår present igår med.
Men på onsdag kommer nog svärmor hit och så kan vi fira honom lite och så ska han få en liten present till av oss.

Pappa ville hjälpa mig med försäljningen och köpte antingen strumpor eller ett skärp till varje barnbarn, och det är ju några stycken så det blev en hel del att lägga på min försäljning, brorsan handlade med och Jonas köpte varsin tröja till Ludvig och Elias så nu har jag uppnått mitt säljmål och det känns ju jättekul:-)

Idag blir det en väldigt lugn inne dag och om ni ringer och jag inte svarar så har jag nog satt telefonen på ljudlös, för om Ludvig somnar så ska jag med vila lite.

1 kommentar:

Lina sa...

åh, tusen tack :) Lääängesen jag tittade in här, tappade bort dig där ett tag. Tur du skrev till mig! :p

Allt bra med er? kram!