söndag 11 oktober 2009

Regnig söndag

En vecka till är nu avklarad, hinner verkligen inte med, snart blir ju lilleman ett år och sen är det jul och så kommer bebisen....:-)

Idag har vi haft en innedag för något annat har inte vädret tillåtit, eller egentligen är det bara Ludvig och jag som varit inne heöa dagen för killarna bär pellets, Elias bär nog i och för sig inte så mycket men kanska hejjar på eller det jag tror på mest....springer ivägen;-)

har ju faktist scrapat lite idag som ni såg i innlägget här nedan :-) Har även lagt ut några stämplar på tradera som jag inte kommer använda mer.

Ang mina funderingar omkring vaccin eller ej. Ser ju att man verkligen resonerar på olika sätt.
Jag tycker tex inte att jag är i närheten av att vara egoistisk om jag väljer att inte ta det för jag gör i såfall det valet pga av bebisen i magen. För det är inte testat på gravida och idag vet man inte än vad det kan få för eventuella konsikvenser, vet många gravida som kommer avstå pga den anledningen. Hoppas ju såklart att de kommit fram till något mer ang det när det blir aktuellt för mig. Förstår inte heller varför jag ska vaccinera mig bara pga de som är i riskgrupp (vilket jag själv med är) för om det är så farligt för dem att få det så vaccinerar de ju sig och kan alltså inte få det,eller? jag kanske tänker helt fel vad vet jag.

Nä nu ska jag plocka iordning Kevins saker som han ska ha med till sin pappa, för han kommer nog snart och hämtar honom

4 kommentarer:

Kicki sa...

Håller med dig angående vaccinet. Har varit jättesäker på att inte vaccinera mig, men nu börjar jag vackla lite.
Ibland läser man att influensan avtagit. Får väl vänta och se.
Jag förstår dina tankar med bebisen i magen. Man vill ju gärna höra lite mer om det.

Idag har det verkligen varit dåligt väder. Hoppas dina killar inte drar på sig förkylningar nu när de är ute i regnet.

Hälsa alla dina pojkar stora som små och ha det så gott. Vi hörs säkert i veckan.

Angelica sa...

you go girl!!!!!

Maria Ottosson sa...

Ett enkelt svar: för att stoppa smittspridningen!! Det finns dom människor som inte kommer att få vaccinera sig, som t ex äggallergiker. Ska dom behöva få svininfluensan bara för att folk inte tror att dom själva blir sjuka?
Har dom inte testat det på gravida är ju en annan sak, då kanske man avstår och vaccinerar sig tillsdess att man fött, men kanske ser till att folket runt sig vaccinerar sig för att stoppa smittspridningen och att man själv som gravid ska lyckas hålla det borta från sig själv å andra gravida!
Man ska tänka på sina medmänniskor å framförallt sina barn.

Miia sa...

Känner som du med vaccinet....svårt o veta vad man ska göra, har hört så mkt om de. Att man kan skada bebisen i magen mm. Vill inte ha de på mitt samvete att jag skadade mitt barn!! Skulle de hända nått så skulle man alltid gå o undra om de hade varit annorluna om man INTE hade tagit de....får man influensan för att man inte tog vaccinet o de händer barnet nått då oxå så kommer man funder över om de skulle varit annorlunda OM man tagit den!! Nee ärligt talat vet jag inte heller hur jag ska göra. Bernhards lillasyster o hennes dotter fick svininfluensan för nån vecka sen....tack o lov klarade vi oss ifrån de. Men som sagt suuuuper svårt val! :S
Vi tänker ju bara på våra bebisar ju nu...eller? :S

Kram