måndag 12 oktober 2009

V.24

God morgon på er

Du är på dag 163 av 280. (58,2%).
Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 1 full dag (v23+1).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 6 feb 2010
Du har 117 dagar kvar till beräknad förlossning

Tiden går ju som sagt rätt fort. Känner bebisen mer nu med, men han är rätt lugn ändå;-)
Jonas har ju kunnat känna med.
Hoppas verkligen AuroraBM ringer vilken dag som helst.
Min BM sa ju att det skulle ringt förra måndagen men hon kan ju ha missförståt det så de ringer idag. Vill ju inte att det ska ta för lång tid innan jag får komma dit.
Nästa måndag är det dags för besök hos BM och då hoppas jag hon vet mer om den här jäkla svin influensan. Jag tänker iallfall inte vaccinera mig pga andra, om det är säkert för min bebis så kommer jag ju att göra det men annars väljer jag ju såklart att tänka på min bebis framför folk jag inte känner.
Och ang äggallergiker så har jag full koll på det då Elias är det. Men han kommer kunna ta vaccinet ändå för det gäller bara de som är extremt allergiska och tyvär är det många andra vaccin de får stå över med, för ägg är det i många vaccin.

Vilket fall som helst så tror och hoppas jag att man förstår varför jag väljer att avstå om så blir fallet, och är det nån som inte gör det så är ju likaväl den egoistisk.... För det är ju bara jag som kan skydda vårt ofödda barn

5 kommentarer:

Maria Ottosson sa...

Jag antar att det är mig du syftar på. Men då har du nog inte läst min senaste kommentar. Tråkigt att du blir så sur och verkar vilja missförstå.

Karin sa...

Hej!
Kikar bara in å kolla läget... Redan v 25 oj va snabbt det går, spännande!
Ang vaccin så är det en otroligt svår fråga,men i å med att dom inte vet vad det blir för biverkningar på bäbisen så hade jag avstått..
Massa kramar!!

Angelica sa...

jag förstår precis hur du känner!! du har absolut rätt i att du bestämmer över din kropp o INGEN annan har med det att göra! dom behöver väl inte va i närheten av dig då om det plågar dom så himla mycket!

Mia sa...

Klart manmåste kunna disskutera. Men det är tråkigt att du väljer att missförstå mina inlägg. Som jag skrivit att det är ju helt annat när man inte vet hur fostret påverkats. Trodde helt fullt ut att dom visste detnär dom går ut och rekomenderar gravida att ta vaccinet. Men som sagt. Trist för valet av missförstånd.

Maria sa...

Allt blir så tokigt när man skriver.
Jag tog förgivet att läkarna/forskarna visste vad dom pratade om när dom rekomenderar gravida att vaccinera sig.
jag antar att du missförstod mig i början om att jag tyckte att det var självklart att du skulle vaccinera dig. Det var inte dig jag menade, utan i helhet. Å som gravid, allergiker osv kan man kanske inte vaccinera sig, men jag menar att man kan påverka dom runt sig att göra det, för att stoppa smittspridningen.
Men som sagt, blir lätt missförstånd när man skriver. Ibland har jag svårt att formulera mig. Därför borde jag nog hållt käften. Men i denna frågan kan jag inte det. För jag tycker att för många är så nonchalanta när det gäller detta. Varför skulle dom släppa ut ett vaccin GRATIS om det inte var allvarligt?