fredag 9 oktober 2009

Vaccinfunderingar mm

Hej på er
Börjar dagen med lite funderingar ang svininfluensan. Egentligen är jag inte så rädd för den då svägerskan hade det och hon blev inte dödsjuk, va väl egentligen som en vanlig influensa alt en jättekraftig förkylning.
Men iallfall så kommer ju vaccinet nu nästa vecka och klart börjar jag fundera.
Ska jag ta det eller inte.......
Jag tillhör ju en riskgrupp pga att jag är gravid och som nån skrev så kommer ju jag vara högravid i vinter och då har man ju automatiskt sämre lungkapacitet och alltså väldigt utsatt.
En annan sak är ju att Ludvig inte ens får vaccinera sig för han är ju för lite, vaccinera resten av familjen sig så blir han ju inte smittad av oss iallfall.
Men å andra sidan så verkar man ju faktist inte riktigt veta hur pass mycket det påverkar våran lilla bebis,tänk om jag tar det och så får beisen någon skada pga det.
Ett jättetufft beslut och jag känner mig helt förvirrad.

Hur resonerar ni andra?
Ska ni vaccinera er?

Jonas ringde precis, han va i Hillerstorp och skulle bara ner till lagret och sen ska han sluta:-)
Han har ju ändå jobbat runt 50h denna vecka så han är verkligen värd att få helg nu.
Blir nog en sväng upp till samhället och en fika på Bernts,en mysig sak vi brukar unna oss när han är hemma i tid på fredagar:-)

Ha en mysig fredag

4 kommentarer:

Maria Ottosson sa...

Jag tycker helt klart man ska vaccinera sig!
Bara för att din svägerska inte blev dödssjuk kanske du eller din sambo blir det.
Dom rekomenderar gravida att ta det, då tror jag att dom borde veta hur det påverkar fostret. Tycker det är egoistiskt om folk inte vaccinerar sig! Bara för att man själv inte är rädd om sitt liv så kan man iaf tänka på sina medmänniskor! Många människor äter mediciner som försämrar immunförsvaret å därav kan bli dödssjuka av detta virus!!!

Miia sa...

Hej

Vill utmana dig på en grej om du vill. Gå in på min blogg och kolla.
Kram!!

Kattis sa...

Jag ska vaccinera på mig på onsdag el torsdag. Jag vill skydda de som riskerar bli dödssjuka, de som är i riskgrupper. Å svininfl. kommer säkert allltid å finnas och om några år kanske jag själv är i en riskgrupp, man vet ju aldrig vad man har framför sig i livet. Man får lite på att vaccinet är ordentligt kontrollerat eftersom det är godkänt. Sen kanske jag får någon influensa som biverkning, är givetvis lite oroande hur man kommer reagera på vaccinet. Men det är ju inte det första vaccinet man får in i sin kropp.

Det är nog många som inte vet hur de ska göra. Men nu vet du hur jag kommer göra iaf.

Ha en fortsatt fin helg. Kram

Angelica sa...

jag tycker du ska kolla me så många som möjligt vad som är bäst för sig och bebis! jag tycker inte det är det minsta själviskt att vara rädd om sin bebis! Man måste ju själv kunna leva med sitt beslut!!

tack för i eftermiddag!!!

pussssss