måndag 19 oktober 2009

Vaccinet igen....

I förra veckan kom jag på att det kanske är lika bra att ringa Elias läkare ang vaccinet vs hans äggallergi. Han har ju fårr MPR sprutan och det gick bra (är ägg i den med) och har därför tänkt lika om denna. Men iallfall så va ju inte hans läkare där då så han ska ringa upp på fredag så får vi se vad han tycker, kanske skulle va läge att ta ett litet test innan?

Idag när jag ska till BM ska jag fråga henne lite mer ang mig/bebisen och vaccinet. Vaccinet går ju inte över till bebisen så han blir skyddad som vi men det går över antikroppar tror jag det va , men han kommer ju inte ha ett skydd som man har vid vaccination, men jag har ju såklart tänkt amma denna gång med och det kan ju skydda lite med.
Jaja vi får se vad hon säger sen

1 kommentar:

Kattis sa...

Så det var inte så som jag hörde att bebisen får ett skydd...det var ju synd för det hade ju varit himla bra.

Tänkte ringa dig snart, får se om du är hemma el om det var nu på fm du skulle till bm...=)

Kram