måndag 9 november 2009

Brödbak

Idag blev det äntligen av, jag och Elias passade på att slänga ihop en deg nu när Ludvig ändå sover. Världens enklaste bröd, rågkakor blev det. Men slängde i lite linfrön med för det är ju alltid bra för magen;-)
Elias ska få baka ett eget bröd i en av sina bakformar han fick av sin moster,så det kommer säkert bli lite extra kul för honom att äta det sen:-)

Vilan jag tänkt ta på förmiddagen blev inte av för såklart skulle inte Ludvig sova då...typiskt, men det kommer ju en natt sen med;-)

Imorgon ska vi till Kattis och hälsa på (om inte nå¨n blivit sjuk eller nåt sånt) ska bli jättekul för det va ett tag sedan vi sågs.
Är glad att jag har lite inplannerat denna vecka så den inte blir så seg,nu när varken Kevin eller Jonas är här. Onsdag har jag inget planerat så om nån är ledig?
På torsdag är det ju öppna förskolan på förmiddagen men eftermiddagen får vi se.
Och på fredag kommer Åsa och barnen hit och hälsar på oss,ska bli härligt och så ska jag passa på att gosa lite med lilla Elsa med:-)
Och på kvällen kommer ju äntligen älsklingen hem, och jag kan garantera att kommer vara efterlängtad av både mig och barnen då:-)
Nu kom jag på att på torsdag ska jag ju iväg till A-torp på Rabdidovisning med, så då kommer svärmor hit och passar barnen. Ska bli roligt att åka till nån man inte känner med, vet ju inte alls vad jag har att vänta mig;-)

Har fyra visningar inbokade denna månad, en på torsdag en på söndag och en nästa tisdag tror jag det va och så på söndagen där med. Så 4visningar på 11 dagar:-) Helt perfekt!

Och nu kan jag ju börja räkna ner till min och Jonas lilla myshelg i Göteborg,lördag och söndag helt själva utan barnen precis vad vi behöver. Bara få rå om varnadra och ha det mysigt.

Ha det gott

1 kommentar:

Kattis sa...

Så synd att det blivit lite sjukstuga här :( Hoppas vi ses snart ändå. Kram