torsdag 26 november 2009

Symaskinen

Snart kommer symaskinen att åka fram. Angelica och jag har nämligen kommit på att vi ska prova att sy barnkläder. Vi hade båda tänkt på det på varsitt håll så när hon nämde det idag blev jag lite förvånad att vi tänkt samma sak. Vi kikade runt lite på tyger på nätet och det finns ju en hel del fint:-)
Jag ska börja med byxor har jag tänkt, tror det blir något av dessa tyger,vad tycks?
Saffransgult tyg med bruna igelkottar

Turkost med svarta och gröna pusselbitar

Och det här läckra velourtyget med massa stjärnor på:-)

Kan ju säga att jag aldrig sytt barnkläder innan men nångång måste ju vara första gången. Och man får ju kläderna precis som man vill ha de,helt perfekt.

Nu vet man ju aldrig om det blir mer än ett par byxor men det märker vi, får väl hoppas på att det blir ett par användbara byxor ;-)




2 kommentarer:

Martina sa...

Kul! Jag skulle satsat på igelkottarna! Kram systeryster

Nina sa...

Jättefina tyger alla tre. Lycka till med syendet!

Och medan jag kommer ihåg; ha en riktigt mysig miniweekend!

KRAM