torsdag 26 november 2009

Duktig Elias

inatt sov Elias utan blöja för första gången. Och det gick jättebra:-)
Har tänkt att ta bort den rätt länge nu men varje gång jag ska göra det så har nattblöjan varit jättekissig. men igårkväll när han kissade så sa han själv att han ville ha kalsongerna på sig, så i med lite plastad frotte i sängen (och så tog jag upp och kissade honom när jag skulle lägga mig).
Och som sagt han kom inte till mig idag på morgonen och va helt torr,så duktrig och så stor han är:-) Jag frågade om vi skulle ringa till Jonas med och det ville han såklart, och han ringde och berättade så stolt att han sovit i kalsonger.
Nu kommer det ju säkert hända olyckor framöver men man måste ju börja iallfall.

Idag är det Öppna Förskolan på förmiddagen och sen hem och äta lunch och så kommer Angelica och Ella hit. Så den här dagen ska nog gå rätt fort tror jag.
Och imorgon är det ju fredag och då kommer min älskling hem och sen är det LÖRDAG :-)

2 kommentarer:

Kicki sa...

Det var duktigt av Elias. Klart han blir stolt.
Ja, nu är det snart helg och ni får åka iväg bara du och Jonas. Det är ni värda, att få rå om varandra lite själva. Blir jättekul att få ha barnen hos oss. Ha det så bra på öppna förskolan.

Smaulandskan sa...

Duktiga Elias! :-)

Ha en fin dag.
KRAM